ایمان ، نور و روشنایی عقل است

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

 بسم الله الرحمن الرحیم

دیگر عواملی که باعث می شود عقل در انسان کنار رود ، نبود ایمان است . وقتی ایمان رفت به دنبال آن عقل هم تاریک می شود ، پس ایمان چراغ عقل است که عقل از آن نور میگیرد و راه ورسم بندگی را به انسان نشان می دهد . شما وقتی در یک شب برفی به خانه ای ویلایی و بسیار بزرگ و تاریک و بدون روشنایی وارد می شوی که چند سگ هم برای نگهبانی در آن خانه تشریف دارند ،با هر قدمی که می گذاری هر آن ممکن است آسیب شدید ببینی ، یا مورد حمله سگان قرار  می گیری یا توی استخر وسط خانه می افتی و یخ می زنی .یا ........

به هر حال با نبود روشنایی وبدون آشنایی به آن خانه وارد شدن بسیار ریسک می طلبد  و بعید به نظر می آید که بتوانی به سلامت از آن خانه خارج شوی .

پس با نبود ایمان ، عقل در تو خاموش می شود ، لذا نمی توانی حق را از باطل تشخیص دهی و نمی توانی خوب وبد را  بشناسی .

همان گونه که در آن خانه ی تاریک تو با تشخیص غلط  آن سگ قوی هیکل که خواب است را صندلی می بینی و روی آن می نشینی و معلوم نیست در آن گیر ودار حمله ی سگ چقدر جسمت لطمه بیند که مجبور باشی ماهها در بیمارستان منزل گزینی ، به همان گونه هم وقتی تو در تاریکی عقل ، دام شیطان را نمی بینی ، به تصور اینکه این همان خانه ی سعادت است که بهشت نام دارد ، بدون چراغ عقل و بدون شناخت شیطان  پا به دام شیطان می گذاری وبا این تشخیص غلط خدا می داند چقدر از انسانیت دور شوی که بعد از مرگ مجبوری چندسال دهری در بیمارستان برزخ در عذاب ها  منزل گزینی ،و از لذت زیبایی های بهشت محروم بمانی .  



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 10 آذر 1392برچسب:خاموشی عقل , نبود ایمان , نور عقل , روشنایی , سوخت ,, | 8:47 | نویسنده : ایرانمنش |

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • سحر دانلود